tirsdag den 3. januar 2012

En artikel i Urban.

Vi har for mange to'ere, tre're og fire're.
Er budskabet i en artikel fra Urban, i dag.

Jeg er enig!

Jeg kan godt lide film, og serier. Dog synes jeg, det med at malke en films succes fuldstændigt ved at lave en to'er er så ærgeligt.
THE HANGOVER - fed idé til en film. Kunne være en klassiker.
THE HANGOVER TO - mener du det?...
En Pulp Fiction 2 havde jo også ødelagt det fuldstændigt..

Jeg mener at hvis man har et super koncept til en film, som ikke blot skal vare 2-3 timer. Så udvikl det, og lav en god og solid serie! Eller en god film, med en god afsluttende to'er.
Selvfølgelig er der enkelte undtagelser, så som James Bond, Dirty Harry og andre film om en person som går igennem en masse ting, igen og igen.
Men når film har flere hovedpersoner, der ikke udvikler sig udover i film nummer 1, ligger op til en 4'er eller 5'er, sukker jeg en lille smule.
Det er jo næsten umuligt at fortsætte en historie så langt, uden at den bliver kedelig, og ensartet.

Jeg har en lille svaghed overfor serier. Ikke vide hvordan et handlingsforløb ender, er noget der gør mig meget nysgerrig, og jeg ser det næste, og næste, og næste, og næste afsnit uden at tænke over det.

Jeg håber på at der kommer en masse nye titler, og færre fortsættelser og genindspilninger, så som Far til Fire, i løbet af 2012.